Úprava v Gimpe

...len jedna maličká z mnohých. Odo mňa.
Tipov na úpravu nie je nikdy dosť, hlavne ak človek nerobí vo Photoshope. Nikdy som v ňom robiť neskúšala, ale neskromne poviem, že Gimp je silný konkurent PS pre nenáročných.

Začnem od začiatku a to základom, dobre exponovanej fotografie. Základ na "nezaplatenie", základ od ktorého sa odpichneme a práca v softe nás nebude stáť hodiny ale len pár kliknutí. Základ, ktorý keď sa naučíme, prídeme na to, že PP nie je až tak dôležitý a prestane Vás baviť skúšať extrémne úpravy v postprocese.

Máme tu základ, SOOC fotografiu, ktorá bola exponovaná podľa najlepších možností a schopností.
Ale chcem sa zastaviť a kým budeme pokračovať v ďalších krokoch, poviem, čo predchádzalo tejto fotke. Pri vybratí lokality (pšeničné pole) a predstave tmavovlasej modelky, som navrhla oblečenie, ktoré bude presne kontrastovať s pozadím a vlasmi. Tieto tri vztyčné body, robia tú fotku zaujímavou (samozrejme nemôžme zabudnúť aj na tvár modelky) ale tá v tomto uhle nie je až tak dôležitá, lebo ak si uvedomíte čo Vás na tej fotke púta sú to tri kontrastné farby, ktoré sú nakomponované presne tak aby zaujali. Cieľom môjho, už asi dlhého a nezaujímavého vysvetľovania je ten, že na šatoch závisí. Veľa! Pri fotení určite. Aj pri fotení bežnej rodinnej fotografie, lebo skombinovanie oblečenia, okolia a členov rodiny navzájom aj to je práca fotografa.

Ešte raz SOOC foto, prvá úprava je jemný orez, zbavenie sa modrého rohu (riflí) na ľavo
1

Jemné posunutie kriviek, čo je asi základ u každého v PP
2

Ďašie kroky, ktoré sú bežnými krokmi u fotografov - retuš, poprípade zvýraznenie očí...
4

Vinetka - tú buď milujete alebo...v gimpe si zduplujem vrstvu a štvorčekom v červenom kúžku nanášam, potom už len podľa gusta dolaďujem
http://www.flickr.com/photos/zuzananz/5888452568/in/photostream/

A teraz príde tá čerešňa pre nadšencov Gimpu, jediné akcie SCRIPT FU, ktoré sú voľne dostupné na nete pre tento softwér (ak nie dajte tipy, kde je zvyšok :o) Tým, že ich nanesiem jedným klikom, sa mi automaticky nanesú nové vrstvy, ktoré zas len dolaďujem
5

A tu je okienko, ktoré mi umožní, stmaviť, zosvetliť či inak upravovať modrú, červenú, či inú farbu, bez ďalších nanášaní vrstiev a "nalievaní" farieb
6

Hlavne sa nezľaknite, lebo foto Vám skočí do čudesných farieb, ktoré s citom vašim vlastným, upravíte...
7

Toto je návod v Gimpe, môj postup, ak Vám to nebude fungovať, tak prosím nereklamujte, ostatné je na Vás ako si s tým poradíte. Pamätajte, základ je dobre exponovaná fotka, ak ju nemám, pre mňa nemá zmysel vôbec niečo zachraňovať v PP.


A ak ste zvedaví na výslednú fotku, sledujte môj stream, či blog, určite ju tam niekde skôr či neskôr zahliadnete :o)

0 komentárov:

Archive

Následníci

Prilep si ma na svoj blog!

button"/>