Okamih príchodu na tento svet

Každý rodič sa snaží zachytiť prvý úsmev, prvé kroky, oslavu prvého rôčka a potom tých ďalších.
Prvý deň nástupu do školy, maturitný večierok, promócie, svadobný deň našich detí a kolotoč sa začína zas a znova pri vnúčatách.

Ale koľko z nás má fotografie zachytávajúce príchod bábätka na tento svet?
Emócie, ktoré sme prežívali, keď sa prvý krát nadýchlo, slzy, ktoré nám vyhŕkli, keď nám bolo dané do náručia a úsmev, keď prvý krát zaplakalo?

V tomto článku ma bude zaujímať Váš názor, či by ste ako rodič (bez ohľadu na pohlavie) prijali mať niekoho v týchto chvíľach pri sebe, niekoho, kto dokáže zachytiť to, čo preciťujete a zažívate.
.
Pred tým ako si vytvoríte alebo už napíšete jasný názor si prosím pozrite nasledujúce fotografie z pôrodov.
Príchod Danielka  prirodzeným pôrodom.
Príchod Vanessky alebo príchod Jeníčka Cisárskym rezom.


Ak Vám tieto zábery nestačili, krásne pôrodné emócie si viete pozrieť u Lynsey Stone ktorá zachytáva momenty, ktoré chytia za srdce aj dušu.










Zaujíma ma, či prítomnosť fotografa/fotografky by obmedzovala Vaše pohodlie, spokojnosť a sústredenie v túto dôležitú chvíľu.
Či existuje dôvod, pre ktorý by ste to v žiadnom prípade nechceli.
Naopak, ak by ste šli ešte raz rodiť, či by ste využili možnosť zachytenia momentu, ktorý sa už nikdy nebude opakovať.

Jeden z dôvodov, prečo sa pýtam je, že zástankyňa a bojovníčka za prirodzený pôrod sa vyjadrila v tom zmysle, že fotoaparát je pri pôrode nežiaduci, nakoľko keď je žena pozorovaná (dokonca aj vlastným mužom bez fotoaparatu :-D) sa nevie uvoľniť a môže to byť príčinou nepostupujúceho pôrodu.
Pripomínam, že fotograf fotí bez blesku, z dostatočnej vzdialenosti, aby nenarušoval intímnu zónu ženy. Samozrejme je na rozhodnutí každej ženy, nakoľko detailné fotky si želá.

Váš názor nás poteší, prosím zdieľajte to na svojich FB stránkach, nech sa vyjadrí čím viac rodičov.
Ďakujeme.


10 komentárov:

alexandra povedal(a)...

Videla som uz davnejsie vsetky fotky od Katky Svobodovej a je to nadherne!!!
Ja som pri porode nevnimala nic ine ako seba. A to pri prvom porode stalo na porodnej sale skoro 10 ludi (lekarov a sestier) kvoli komplikovanemu porodu + moj muz. Pravdupovediac mi bolo jedno, kolko ludi sa pozera. Ja som vnimala len samu seba a dietatko, ktore sa snazilo dostat na svet. A az z rozpravania manzela viem, co sa tam vsetko dialo a ako dramaticke to bolo :-) Fotografka by mi nevadila a ked vidim tie nadherne fotky, tak vazne uvazujem, ze dalsi porod bude zdokumentovany profickou. Fotografie zachytavaju krasne emocie, nic intimne (telesne) na nich nevidno a sustredia sa len a len na radost z prichodu noveho cloveka.

Zuzi povedal(a)...

alexandra, vďaka za názor.

Anna Kulacs povedal(a)...

zachytenie týchto okamihov by som si určite priala, je to nádherný dokument z asi najsilnejšieho zážitku v živote človeka

maTilda povedal(a)...

určite by som bola za. Nemala som pocit, že by som sa nevedela uvoľniť, skor by som povedala že som nevnímala okolo seba nikoho. Určite by som bola za prítomnosť fotografa, tie fotky sú prenádherné a neopakovateľné. Krásne zmrazený jedinečný okamih.

Anonymný povedal(a)...

Ja si myslim, ze to zalezi od zeny. Jednej to moze vadit, inej nie. Jedna polahky porodi aj pred regimentom divakov, inej vadi aj jej vlastny manzel. Problem je v tom, ze to, aky je typ, castokrat zisti az pri porode, alebo ze si to ani vedome neuvedomi. Myslim, ze ide skor o tu prvu fazu otvaracich kontrakcii, ktora moze byt predlzena/bolestivejsia/porod sa moze zastavit a nepostupovat. Verim, ze vo finale si uz zena neuvedomuje okolo seba nic. Ja som napr. rodila iba s manzelom a porodonou asistentkou, napriek tomu sa mi porod poriadne rozbehol az vtedy, ked som na chvilu ostala v izbe sama. Ja osobne si teda neviem si predstavit, ze by tam bol este nejaky "cudzi" clovek. Na druhej strane, vzdy je moznost slusne fotografa poziadat, aby odisiel, ked rodicke vadi.

Anonymný povedal(a)...

Este dodam, ze pri rozhodovani o fotografovi je preto dobre vziat do uvahy aj tento aspekt. Pripadne, ak porod nepostupuje, uvedomit si, ze toto moze byt jeden z dovodov..
ZuzkaL.

Katka povedal(a)...

Záleží určitě na ženě...rodila jsem 3x, u každého porodu byl manžel,stříhal pupeční šňůru... bylo to krásné, ale i přesto tento typ fotografií nepostrádám, nepotřebuji to mít zachycené...miminko po porodu vyfocené mám, ale sebe na fotkách v bolesti opravdu mít nemusím...jako fotografka bych porod fotit asi nešla, neláká mě to (a to se fotografií živím)

Eva povedal(a)...

Fuha bol to krásny nezabudnuteľný neopísateľný pocit a škoda, že nemám naň spomienku, určite by som to uvítala, samozrejme, že určité foto by boli verejné iba vybraným ľuďom. :D

Unknown povedal(a)...

Žena k prirodzenému pôrodu potrebuje veľa hormónu oxytocín, ktorý má prezývku "hamblivý hormón" - vylučuje sa najlepšie za podmienok bezpečia a intimity. Presne tak,ako pri milovaní a orgazme, aj vtedy sa vylučuje oxytocín . Preto žena potrebuje pri pôrode takú atmosféru, ktorú ba volila pri milovaní. Sú ženy, ktoré "to " kľudne budú robiť aj pred kamerou a sú také, ktoré na milovanie potrebujú absolútnu intimitu. A rovnako to môže byť pri pôrode. Žena sa pri pôrode správa inak, ak je pozorovaná. A je jedno, z akej vzdialenosti bude pozorovaná, či z 50cm, alebo 5 metrov. Pri pôrode sa jej otvára nielen krčok maternice. Otvára sa jej celá duša, celá bytosť. Pôrod riadi nie veľký, ale malý mozog, ktorý neovládame vôľou. Žena pri pôrode veľmi silne vníma prítomnosť všetkých cudzích osôb a ak jej v jej okolí niekto, koho vedomo, alebo podvedomo vníma ako rušivého, naozaj to môže priebeh pôrodu spomaliť, alebo zastaviť. Úprimne obdivujem každú ženu, ktorá bola natoľko silná a otvorená ,že nechala svoj pôrod nafilmovať, alebo nafoti. Bez týchto žien by sme nevedeli,aký môže byť pôrod nádherný. Na druhej strane budem rada, ak si každá zúčastnená osoba pri pôrode uvedomí, že naozaj môže byť príčinou nepostupujúceho pôrodu.Gabika

Zuzi povedal(a)...

ďakujeme za všetky názory.

Článok ako taký, nemá spropagovať, či prezentovať fotenie pri pôrode ako "trendy" záležitosť, uznávame, že to nie je najdôležitejšia vec tohto okamihu. Tiež, že väčšina žien by si to nepriala a má nato svoje dôvody a všetky majú váhu, ktoré treba rešpektovať.

Ale každá jedna emócia na tých fotkách je dôkazom, ako krásny pôrod v skutočnosti je.

Archive

Následníci

Prilep si ma na svoj blog!

button"/>