Vianočná pohľadnica

Posielať, neposielať? Péenskovú? A prečo nevyrobiť vlastnú? Čo viac poteší príbuzných ako váš poklad s krásnym prianím, hm?

Ak sa rozhodnete vytvoriť vianočné prianie z archívnej fotky máte ušetrenú najnáročnejšiu časť pohľadnicovej misie :-). Treba však dobre zvážiť, ktorý motív sa na fotku hodí. Ja hlasujem za portrét bez zbytočných rušivých elementov na fotke. Ak takú fotku nemáte, ešte stále je čas jednu peknú spraviť. Na čo si dať pozor?

Určite si premyslite miesto kde budete fotiť. Moja voľba padla na interiér. V každom byte alebo dome sa nájde miesto bez zbytočných rušivých častí. Ak nie, tak ten stôl proste na hodinku presuňte inam :-). Využite svetlé miesta pri okne.

Kompozícia, alebo teda rozloženie jednotlivých častí pohľadnice. Skúste si ešte pred samotným fotením na papier načrtnúť kde bude vianočný vinš, kde rôzne ornamenty, resp. kde všade ponecháte textúru ak ju použijete a kde bude fotka drobca. Budete mať pri fotení už jasnú predstavu čo potrebujete na fotke dosiahnuť. A ja vám teda držím palce aby vašu predstavu nik nesabotoval :-).

Ďalšou vecou, ktorú netreba podceniť je oblečenie nášho modela. Výber oblečenia je hneď po výbere miesta a svetla to najdôležitejšie. Obzvlášť keď hovoríme o štylizovanej fotke a dnes takú potrebujeme ;-). Outfit by mal urobiť dojem, niečo extra, predsa kto už len vianoce slávi v teplákoch? Ak to aj nechcete prehnať s načančaním, tak ja hlasujem za niečo jemné, bez zbytočných obrázkov spidermana, supermana, hello kity a podobných strakabarkavých záležitostí ...

Miesto, kompozíciu a oblečenie máme teda premyslené. Rekvizity, áno alebo nie?
Priznám sa, ja mám rada na fotkách jednoduchosť, preto používam rekvizity čo najmenej. Kľudne však vytiahnite svetielka, obmotajte nimi drobcov, alebo ich len použite v pozadí pre vytvorenie krásneho bokehu. Vybaľte stromček, naaranžujte vetvičky, alebo ak máte odvahu rozložte vianočné ozdoby a nechajte vašu slečnu nech si z nich spraví náušnice, prípadne ozdobu na vlasy. No a horiacu prskavku v rukách vašich drobcov nechám plne na vaše rozhodnutie :-D.

Keď už máme všetko za sebou a teraz myslím doslova aj utretý pot z čela po úspešnom fotení, pustíme sa do výroby pohľadnice.
Tu je zas veľa možností, či už na fotku napísať len vinš a máme hotovo, alebo ju trošku viac vyšperkovať. Na internete je množstvo textúr, alebo papierov, ktoré je možné zdarma stiahnuť a použiť. Do prehľadávača napíšte free christmas paper, alebo free christmas textures a môžete vyberať. . Pre mňa bola toto snáď najnáročnejšia časť. Vybrať z toho množstva to naj, bolo pomaly nemožné :-)

Ako základ pohľadnice som zvolila fotku z archívu. Žiadna veľká veda, na stiahnutý papier vložíme fotku a pripojíme text. Hotovo.


Ďalšia pohľadnica si už vyžadovala trošku viac práce s maskami. Ako na masky vo photoshope ak ich ešte nepoužívate, si môžete pozrieť tu videotutorial na tvorbu masky .
Textúru si môžete stiahnuť tu

A prečo neskúsiť použiť aj vianočný svetielkový bokeh? Stiahnuť si ho môžete napríklad tu . Jednoduché, farebne veselé a predsa stále vo vianočnom duchu.

A posledná, možno tmavý nádych fotky niekomu príde už moc. Mňa dostal ten pohľad medzi nimi, tá tichosť, pokoj, pokora...
Pri tejto som sa natrápila so zaoblenými rohmi. Ak by niekto chcel skúsiť, tak odporúčam ani nie dvojminútový videotutorial . Aké jednoduché, že? Pre vytvorenie ornamentov som použila časť textúry, ktorú som si "nastrihala".

Tak priatelia, držím palce pri výrobe. Nech vaša pohľadnica poteší každé oko, pre ktoré je určená...

0 komentárov:

Archive

Následníci

Prilep si ma na svoj blog!

button"/>